Toen kwam in 2004 auto nummer 3, de tweede Toyota. Met de vorige P8 heb net de 2 ton niet gehaald. Ik heb hem verkocht met 198 duizend op de teller. Daarna kwam dus weer een Starlet, maar dit keer van het laatste model. Hier ben ik voornamelijk voor de kleur gevallen en hij was daarnaast erg goedkoop voor een auto uit 98. Dit kwam omdat er een slecht gerepareerde schade aan de achterkant zat. Verder zag hij er prima uit, dus heb ik hem toch maar gekocht (maar achteraf gezien koop ik nooit weer een schadeauto!).
Het was het luxe model, de Gxi met mooie velours bekleding en chromen details. Hij was geïmporteerd uit Duitsland, dus ik kreeg een splinternieuw kenteken. Het unieke was dat deze auto airco en een pollenfilter had, dat was voor deze auto erg zeldzaam. Deze Starlet ben ik wel een beetje gaan aanpassen. Zo heb ik de schade toch laten repareren voor 900 euro. M’n ouders vonden het weggegooid geld, maar ik wil een auto er graag perfect uit laten zien, dus kan me erg storen aan een krasje of deukje. En je kon duidelijk vanaf een afstandje zien dat er spanning op het achterpaneel zat door een aanrijding aan de achterkant, bovendien sloot de achterklep niet perfect.
Ik heb er later ook andere velgen om gezet en Reflet achterlichten. Dit zijn originele achterlichten van de Japanse Starlet. Heb de kapjes gewoon bij de dealer gekocht. Later heb ik er nog een MR2 stuur ingezet en aan de binnenkant e.e.a. van een kleurtje voorzien. Ook de spielkapjes heb ik in kleur laten spuiten.
Omdat ik een snellere auto wilde en de schade toch tussen m’n oren bleef spoken heb ik deze P9 weer verkocht. Het mooie was dat ik er bij inruil net zoveel voor terugkreeg als wat ik er 2 jaar terug voor betaald had.
Zo kocht ik hem:
De Starlet na de aanpassingen:
Gedane aanpassingen:
– Eibach verlagingsveren
– Lenso 15″ velgen
– VDO centrale vergrendeling
– Remus demper
– Oranje knippers door witte vervangen
– Gekleurde details in het dashboard gemaakt
– Reflet achterlichten
– Leren MR2 stuur
Details:
Model: Toyota Starlet GXi uit 1998.
Eigenaar van 2004 tot 2007.
Leeggewicht: 820 KG
Motor: 1.3 – 16V (Topsnelheid: 175 km/h)
Hallo,
Ik heb me ook een Toyota Strarlet EP9 uit 1998 gekocht. Ik ben aan het overwegen om ook een Remus sportuitlaat eronder te zetten. Merk je veel verschil met deze uitlaat? Oo ja, ik zie dat je hem ook verlaagd hebt. Hoeveel heb je gedaan 30mm? Had je geen problemen met drempels? En is de auto hierdoor veel stabieler geworden?
Groetjes,
Ingo