Parkeren in 2 delen.

Iedere ochtend rijd mijn trein langs een melkfabriek in Leeuwarden. En iedere ochtend verbaas ik mij in zekere zin weer. Dat zit als volgt. Er zit een groot parkeerterrein bij deze fabriek wat grenst aan het spoor. Het terrein is voorzien van slagbomen. Maar deze staan niet alleen bij de ingang van het parkeerterrein. Het terrein is namelijk in twee delen verdeeld door (een tweede set) slagbomen. Vaak staat het eerste stukje van het parkeerterrein overvol terwijl deel 2 leeg is. Aan de auto’s te zien vermoed ik dat deel 2 bestemd is voor de directie en de werknemers die op kantoor werken en deel 1 voor het fabriekspersoneel.

’s Middags, als mijn trein er weer langsrijd, dan is deel 2 nog steeds niet vol, er is vaak nog redelijk wat plek vrij. Ik vraag me dan af waarom ze er niet 1 groot terrein van maken met 3 of 4 gereserveerde plekken voor de directie? Dat komt wel vaker voor. Dit geeft zo’n raar beeld en het is toch zonde dat er ongebruikte parkeerplekken zijn op deel 2 terwijl deel 1 plek tekort komt? Ach, de werknemers daar zullen er wel aan gewend zijn, maar ik blijf me verbazen over deze tweedeling in het parkeerterrein.